Cesta k přístupu do účtu je podle něj jednoduchá. Pro pojištěnce je nutná jedna osobní návštěva pracoviště SP. Pro úsporu času je možné vytisknout si a vyplnit formulář v předstihu doma. Přístup do elektronického účtu pojištěnce má následně klient k dispozici přes heslo a mobilní aplikaci nebo prostřednictvím elektronického občanského průkazu.
Zdůraznil, že elektronický účet poskytuje klientovi nejen lepší přehled a nové funkcionality, ale také přináší nové prostředí, ve kterém v budoucnu najde další přidané služby. Příkladem je připravovaná elektronická PN-ka, která bude spuštěna od 1. června 2022.
Elektronický účet pojištěnce vychází podle něho z původní aplikace individuální účet pojištěnce, který prošel výraznou modernizací. Nový účet je designově přehlednější, uživatelsky přívětivější, klient se v něm dokáže velmi rychle, intuitivně orientovat a ověřit si informace z oblasti svého sociálního pojištění.
Mezi hlavní důvody, proč by si měl klient aktivovat přístup do elektronického účtu, patří podle Kontura zejména zrychlení a zjednodušení komunikace se SP, například úspora času, okamžitý přístup k informacím, online přehled o sociálním pojištění, jakož i možnost zpětné vazby prostřednictvím kontaktních formulářů.
S aktivovaným přístupem do elektronického účtu si podle mluvčího může klient údaje kontrolovat průběžně již během aktivního života a podle toho, o jakou dávku má zájem. Kontrola údajů je tak podle něj základním předpokladem, že v případě, že jejich evidence v SP je korektní, uplatňování nároku na dávku sociálního pojištění bude rychlejší.

„Pro pojištěnce Sociální pojišťovny se tak elektronický účet pojištěnce stává užitečným pomocníkem i zdrojem důležitých informací a otevírá dveře pro rychlou a bezpečnou komunikaci občana s ní iv budoucích nových službách,“ dodal Michal Ilko, generální ředitel SP.